Terveiset Tallinnasta!

Olen haaveillut jo useamman vuoden Tallinnan matkasta. Ei vain ole kuitenkaan tullut lähdettyä. Paitsi nyt avautui ihan loistava mahdollisuus päästä viikonloppu lomalle tyttöporukalla kun pääsimme osallistumaan yhteistyöhön MatkaVekan kanssa. Reissu alkoi perjantai aamuna kun hyppäsin junaan ja suuntasin kohti pääkirkkoa. Helsingissä sain nauttia rakkaiden blogisiskojen Helin, Jaanan, Marikan, Mian ja Pian ihastuttavasta seurasta <3 Nautiskeltiin päivä Helsingin kaupoista ja illalla maukkaan ravintola illallisen jälkeen yövyttiin Sokos Hotel Aleksanterissa.

Aamulla suunnattiin kohti länsisatamaa missä meitä oli vastassa MatkaVekan ihastuttava edustaja Johanna sekä Eckerö Linen Johanna Uimonen. MatkaVekan Johanna toimi oppaanamme koko matkan. Kiitos Johannalle mielettömästä reissusta! <3 Käykäähän katsastamassa Johannan matka blogia Iloinen Kulkuri.

Länsisatamassa tavattiin muutkin matkalle lähteneet CASA bloggaajat Heidi, Hemma Hos Ingeborg, Kaksion, Miia, Place for Dreams, Satu ja IrinaAikaisemmin tästä porukasta olen tavannut vain Irinan, Miian sekä Marikan. Lähes kaikki olivat siis uusia tuttavuuksia, mutta juttu luisti niin sujuvasti kuin oltaisiin tunnettu aina <3 Upeita naisia!

Iloinen naislauma astui Eckerö Linen M/S Finlandian risteilyalukselle. Enpä olisi arvannut tuossa vaiheessa kuinka upea reissu oli edessä.

Aamu lähti käyntiin siis mukavasti kuohuvalla! Lounge on ihana paikka matkustaa laivalla. Siellä sai aamiaista sekä virvokkeita koko matkan ajan. Rauhallinen ja mukava paikka matkustaa. Meille oli varattu pöydät suoraan keulasta ja oli ihana katsella ulapalle, varsinkin kun merenkäynti oli välillä aika hurjaa. Parin tunnin laivamatka meni hujauksessa tutustuessa muihin bloggareihin.

Kun pääsimme perille Tallinnaan MatkaVekka oli järjestänyt meille kuljetuksen trendikkäälle Kalamajan alueelle missä pääsimme tutustumaan sisustusliikkeisiin. Lounastimme rouheassa F-Hoone ravintolassa. Mieletön miljöö ja hyvää sekä edullista ruokaa. Itse nautein salaatin, bruchettoja, oluen ja vettä ja mitä maksoi?! No 10 e!! Edukasta! :)

Tämän jälkeen siirryimme Sokos Hotel Estoriaan. Siellä meitä oli vastaanottamassa hotellin edustaja Evelin ja jälleen kerran saimme sihijuomaa! :) Olimme koko porukka aidosti otettuja tästä upeasta vastaanotosta minkä saimme. Alunperin meidän piti olla kahden hengen huoneissa mutta hotelli oli järjestänyt meille jokaiselle oman huoneen! Lisäksi huoneessa odotti suklaakonvehti ja pieni skumppa pullo. En ole ikäissäni tuntenut oloani niin tervetulleeksi. Kiitos!

Sokos Hotel Estoria sijaitsee loistavalla paikalla Tallinnan ytimessä Viru keskuksessa. Mistä itse pidin eniten oli luonnollisesti se että sieltä pääsi suoraan ihan hillittömään ostoskeskukseen ilman että tarvitsi edes mennä ulos! Estoriasta on noin 15 minuutin kävelymatka satamaan. Hotelli oli todella upea. Vasta rakennettu, isot ja hyvin varustellut huoneet. Sisustukseen oli panostettu ihan äärettömästi ja huoneessa oli nautinto oleilla! :) Jokaisen huoneen sisustuksen taustalla oli tarina jostain Viroon liittyvästä aiheesta. Minun huoneeni oli Tallinn Botanic Garden.

Huoneiden sängyt olivat ihan älyttömän upeita. Laadukas patja ja ihanat täkit ja tyynyt <3 Kyllä uni maistui!

Hiljattain%20p%C3%A4ivitetty23.jpgHiljattain%20p%C3%A4ivitetty25.jpgHiljattain%20p%C3%A4ivitetty21.jpgHiljattain%20p%C3%A4ivitetty20.jpg

Huoneiden varustelu oli myös ihan omaa luokaansa. Kahvikone joka huoneessa ja minibaariin oli panostettu. Paikallisia suklaita <3 Itse päädyin kuitenkin heti nautiskelemaan tervetulolahjaksi saadusta konvehdista.

Meidän huoneiden vieressä oli oma Lounge area missä oli sanomalehtiä, myös hesari. Kahvikone, keksejä, kuivattuja hedelmiä ja suklaata. Oi hitsi mikä hotelli! Pääsisinpä pian uudelleen!

Kun pääsimme viemään tavarat huoneisiimme päätettiin oitis lähteä hieman shoppailemaan alakerran ostosparatiisiin. Oi mikä ostoskeskus. Siellä oli kyllä kaikkea mitä ikinä tarvii. Ja ihania merkkiliikkeitä. Ilahduin itse suurenmoisesti paikallisesta Stockmannista joka taisi olla nimeltään KaubaMaja. Michael Korsin valikoima oli ihan loistava! Päivä hurvailtiin ostoskeskuksessa ja välillä käytiin nauttimassa virvokkeita.

Illalla pääsimme nauttimaan mielettömän Ravintola Merineitsin Show & Dinner Life is a Cabaree elämyksen. Aluksi saimme valita illan ruokalajit. Alkupalaksi söin lohi/rapu alkupalan. Pääruuaksi nautein meribassia perunapyreellä sekä rapukastikkeella ja jälkiruuaksi oli aivan tajuttoman hyvää juustokakkua. Ruokien esillepanoon oli panostettu ja jokaiseen ruokaan oli valittu oma viini. Jokaisen aterian jälkeen oli noin puolentunnin kabaree tanssiesitys joka kertoi virolaisesta tanssitaiteilijan Kalju Saarekeen historiasta. Lähemmäs 90-vuotias esityksen innoittaja istui myös yleisössä :) Esityksessä oli silmäniloa niin miehille kuin naisillekkin. Upean illallisen päätteeksi osa meistä kävi hotellin alakerran yökerhossa. Huikea päivä! <3

Sunnuntai aamuna laivamme lähti kohti helsinkiä 12 maissa. Paluumatkalla nauteimme Eckerö Linen upeasta buffet pöydästä. Silli ja peruna maistuivat varsinkin minulle pitkäksi venyneen illan jälkeen :)

En pysty sanoin kuvailemaan kuinka upealle reissulle pääsin mukaan. Kuten sanoin jo aikaisemmin en ole koskaan kokenut oloani niin tervetulleeksi. Meitä kohdeltiin kuin oltaisiin isojakin staroja! Se oli once in a lifetime kokemus! Haluan kiittää koko sydänmestäni MatkaVekkaa, Eckerö Lineä sekä Sokos Hotel Estoriaa <3 Kiitos teille upeasta kokemuksesta! Olen varma että tulen Tallinnaan uudestaan.

Ja te upeat blogisiskoni! Kuinka voisin pukea sanoiksi tunteen siitä kuinka onnellinen olen teidän tapaamisestanne! Olen niin äärettömän iloinen että olen saanut tutustua teihin! Teistä jokainen on vienyt paikan sydänmestäni <3 Toivottavasti tavataan pian uudelleen <3