Hola!

Täältä bloggailee juuri Karibialta kotiutunut matkaaja! Mun piti laittaa teille tilannekatsaus viime maanantaina mutta päätinkin lähteä jo päivällä kohti pääkirkkoa ja lentokenttää joten postailu jäi tekemättä.

Viime maanantaina kävin 10 viikon urakkani viimeisessä punnituksessa. Lähdin Karibialle yhteensä -18,3 kg kevyempänä joista -16,4 kg tiputin Cambridge Ohjelman avulla! Voitte vaan kuvitella miten mahtava fiilis oli lähteä reissuun niin paljon kevyempänä kuin tammikuussa!

Saavutin upean palkintomatkan Karibialle rakkaan PartyLite harrastukseni ansiosta! Viime tiistaina lentokoneen nokka osoitti kohti Dominikaanista Tasavaltaa ja siellä päämääränä oli Punta Cana. Lentokentällä törmäsin jo moniin tuttuihin kollegoihin ja iloisin mielin lähdettiin aurinkolomalle. Vaihdettiin konetta Amsterdamin lentokentällä. Pakko sanoa muuten damin kentästä että vitsi miten ihania design juttuja sieltä löyty. Mäkkärissäkin oli vitran Eamesit tuoleina, vessoista löytyi Muuton Dots naulakoita. Harmi kun jäi kuvat ottamatta :/ Tyylikkäin lentokenttä missä olen tähän asti käynyt. Amsterdamista mentiin suoraan PartyLiten järjestämällä tilauslennolla kohti Punta Canaa. Jännitin lentämistä ihan kamalasti ja täytyy sanoa että luojan kiitos päästiin perille ja takaisin. Kyyti oli tasaista mutta mun mielikuvitus aiheutti sydämmen tykytyksiä. On se vain niin luonnotonta lennellä tuolla pitkin taivaita.. Huh huh.. En saanut nukuttua koneessa kummallakaan matkalla kun olin niin hermostunut. En ole koskaan lentämisestä liiemmin perustanut mutta ilmeisesti minusta on tullut lapsien myötä vieläkin pahempi jänishousu.

Kun saavuimme perille n. 11 tunnin lentomatkan jälkeen oli vastassa aivan upeat maisemat. Sen mitä lentokoneen ikkunasta tohdein katsoa näkyi vain upea turkoosi vesi ja palmuja <3 Ja se mieletön tunne kun astuu lentokoneesta ulos ja se ihana lämmin ilma vaan hellii ihoa! Mietein jo ennen lähtöä että laitan päälle sellaiset vaatteet että on kesätamineet valmiina jo heti koneesta ulos tultaessa. Kuvat jäi nyt niistä ottamatta, mutta löysin stockkalta ihanan Tommy Hilfigerin valkoisen toppimallisen mekon jossa oli sinisiä raitoja helmassa. Punta Canan lentokentältä ei ollut matkaa hotellillemme Club Med Punta Canaan kuin n. 15 min. Aikaero on suomeen - 7 tuntia ja olimme perillä paikallista aikaa n. klo 18. Kun päästiin hotellille meitä oli vastassa hotellin henkilökunta ja ihana karibialainen musiikki. Saatiin heti ihanat drinksut käteen ja matkalaukut toimitettiin suoraan huoneeseen. On vaikea kuvailla sitä tunnetta mikä oli siinä hetkessä. Niin paljon samanmielisiä ihmisiä niin upeissa maisemissa. Suomesta matkaan lähti n. 170 henkeä sekä paikalla oli myös kolleegoita muista euroopan maista. Yhteensä meitä oli reipas 1000 henkeä.

Mutta tsekataanpas nyt 10 viikon tulokset. Olen laihduttanut Cambridge Ohjelmalla yhteensä 10 viikkoa, joista 9 viikkoa tasolla 1 ja viimeinen viikko puoliksi tasolla 2

N%C3%A4ytt%C3%B6kuva%202014-04-08%20koht

Yhteensä painoa on lähtenyt tammikuusta -18,3 kg. On vieläkin vaikea itse ymmärtää sitä.. Rinnan ympäriltä senttejä on kaikonnut 17, vyötäröltä 26 cm ja lantiolta huikeat 36 cm! Ihan uskomatonta! :D Pää alkaa nyt pikkuhiljaa ymmärtää että en ole enään niin iso! Toki pudotettavaa vielä löytyy ihan mukavasti! :)

Cambridgen avulla onnistuin pudottamaan 10 viikossa -16,4 kg! Painoindeksi on mennyt 5,6 pykälää alaspäin. Rasva prosentti on laskenut 8,2 % ja vuorostaan lihasprosentti noussut 3,7 %.

Yritin myös värkätä teille hienon diagrammin painon pudotuksesta :) Tasaisesti alaspäin on menty koko 10 viikon ajan. Ja tästä jatketaan!

Mutta sitten niitä lomakuvia! :)

Hotelli oli ihan mieletön. Yksi hienoimmista missä olen koskaan käynyt. Ja täytyy sanoa että vaikka olen monta maailman kolkkaa nähnyt Australiasta Uuteen-Seelantiin ja New Yorkista Key Westiin oli Punta Canan valkoinen hiekkaranta turkoosine vesineen upein ranta missä koskaan olen käynyt.

Saavuimme Punta Canaan tiistai iltana. Sillon meillä oli illallinen hotellin ravintolassa. Voitte vaan kuvitella kuinka ihmeissäni olin ruuan määrästä kun olin vetänyt viimeiset 10 viikkoa pussiruokia! Valehtelematta ravintolassa oli ainakin 15 eri tiskiä missä kokit valmistivat ruokaa. Tietysti vanhalla tyylillä otin lautasen täyteen tavaraa, mutta eivätpä ne uponneet minuun niin kuin vanhassa muistissani olin ajatellut. Koko loman söin mitä halusin mutta pyrin täyttämään lautaseni kasviksilla ja proteiinilla. Mutta kyllä söin kakkuakin! :D Ja kyllä tuohon 10 viikon mahtavaan suoritukseen kaipasinkin jo hieman pientä nollausta :) Ensimmäisenä iltana nautiskeltiin myös ihanista drinkeistä mitä tehtiin tuoreista hedelmistä ja joukkoon lirautettiin rommia.

Keskiviikkona nautiskelin päivän auringosta. Ensin rannalla ja sitten altaalla. Oli ihana käydä meressä uimassa. Vesi oli lämmintä mutta viilensi kuitenkin ihanasti auringon lämmittämää ihoa. Suojakertoimella 50 menin koko reissun. Mun iho kärtsää heti ja sainkin palovammat pidettyä poissa perjantaihin asti! :D Keskiviikko iltana illallis pukeutumisen teemana oli Karibia. Minulla oli värikäs riikinkukko kuosinen mekko josta nyt ei tullut otettua kuvia, niin kuin ei monesta muustakaan illasta. Mulla oli järkkäri mukana ja en viitsinyt iltaisin sitä kanniskella mukana.

Torstaina olikin pilvisempi päivä. Välillä sateli myös vettä. PartyLiten matkoilla järjestetään joka vuosi maiden väliset Olympialaiset rennolla mielellä mutta verenmaku suussa. Euroopan maat kilpailevat toisiaan vastaan hauskoissa lajeissa. Tänä vuonna oli mm. hiekkalinnan rakentamista, jousiammunta, boccacia, aarteen etsintä, beach volley ja aarteen etsintä johon itse osallistuin. Olympialaiset olivat hauska yhteishengen nostattaja ja mukavaa ohjelmaa auringon oton ohella. Torstaina kävin myös nautiskelemassa ihanan aromaterapeuttisen hieronnan rantahoitolassa. Oli niin ihana kokemus maata hoitolan penkillä rannalla ja kuunnella kun aallot lyövät rantaan ja tuoksutella sitä ihanaa meren tuoksua. Paratiisi <3 Torstai iltana oli myös kauan odottamani Pirates of the Caribbean pileet! Kaikki olivat pukeutuneet merirosvoiksi! Ihan parhaat bileet! Taustalla soi pirates of the caribbean tunnari, luonnollisesti tekno versiona! Tilat oli koristeltu aarre arkuilla ja luurangoilla.

Perjantaina lähdettiin heti aamu kahdeksalta venematkalle kohti kaunista Saonan saarta. Menomatka mentiin pikaveneillä ja takaisin tultiin katamaraaneilla. Ihana saari. Yllä olevat kuvat ovat saarelta. Siellä sitten poltin kintut ja varsinkin jalkapöydät. Ne oli niin punaiset että tilanne muistutti paljon palohaavaa. Vaikka koko päivän läträsin itseeni sitä viiskymppistä aurinkorasvaa.. Illalla meillä olikin sitten viimeinen illallinen. Pukeutumiskoodi oli valkoinen ja sininen. Voitte vaan kuvitella kun hiekkarannan tuntumaan on katettu 1000 ihmiselle pyöreät valkoiset pöydät joissa oli valkoiset huputetut tuolit ja kaikilla vierailla oli valkoista päällä. Sille illalliselle saimme kaikki myös samanlaiset kengät, valkoiset flipflopit joissa oli siniset nauhat. Tytöillä oli vielä koristeena perhoset. Illallinen oli upea, joskin hieman kylmä merituuli latisti muuten upeaa tilaisuutta. Gaalaillallisella julkistettiin myös olympialaisten voittaja maa joka oli....

Lauantaina iltapäivällä lähdettiin sitten kohti kotia. Matka oli ihan mahtava! Mun ei tarvinut huolehtia mitään muuta kuin ottaa tavarat mukaan ja mennä Helsinki-Vantaan lentokentälle. Siitä eteenpäin kaikki oli järjestetty, laitettu ja maksettu! Sunnuntai iltana pääsin kotiin ja heti maanantaina palauduin hyväksi havaitulle pussikuurille. Turvotus oli lentojen jälkeen ihan valtava.

Kävin tänään punnituksessa ja arvatkaapa mitä puntari plussasi vain 700g!! Eli painan nyt tasan 85 kg! Olin ihan järkyttynyt sillä ajattelin että on tullut ainakin 2 kiloa painoa reissun aikana! Tästä lähdetään kohti seuraavaa tavoitetta joka on - 13 kg toukokuun loppuun mennessä Jolloin painoni olisi n. 72 kg. -13 kg koska silloin olisin normaali painoindeksiltäni. Toukokuun loppuun siksi että Cambridge ohjelma järjestää joka vuosi vuoden laihduttaja kisan. Suomen voittaja pääsee syksyllä Englantiin jossa valitaan sitten maailman paras laihduttaja. Mitäs tuumaatte? Pitäisikö osallistua?? Jaksatteko tsempata mua vielä seuraavat 7 viikkoa?? Käytännössähän se oli taas sellainen n 1,8 kg pudotusvauhti per viikko joka on toki ihan mahdollinen mutta kyllähän siinä haastetta riittää ja yhtään ei voi kyllä lipsuilla jos siihen meinaa päästä. Mulla on pakko olla joku tavoite koska muuten itseni tuntien en tässä onnistu!

Ihan huikean mahtavaa viikkoa juuri sinulle! Minä täällä alan päästä pikku hiljaa taas arkeen käsiksi ja punoituskin alkaa muuttua hiljalleen rusketukseksi :)